Motorové létání v Olomouci v letech 1945-1985

Fotogalerie z historie Hanáckého aeroklubu


FOTO: Vlečný letoun Heinkel He-72D „Kadett“, OK-YMA. 1945
Vlečný letoun Heinkel He-72D „Kadett“, OK-YMA. Pozoruhodný je vojenský i civilní marking. Snímek pořídil Z. Suchý v roce 1945.
FOTO: Heinkel He-72D, OK-YMB, sloužil převážně k aerovlekům. 1947.
Heinkel He-72D, OK-YMB, sloužil převážně k aerovlekům. 1947.
FOTO: Piper „Cub“, OK-YID. 1947.
Piper „Cub“, OK-YID, byl celý stříbřitý s modrými doplňky.1947.
FOTO: Letadlový park Hanáckého aeroklubu na letišti Olomouc-Holice v roce 1947.
Letadlový park Hanáckého aeroklubu na letišti Olomouc-Holice v roce 1947.
FOTO: Dvoumístný cvičný Zlín Z-281, OK-AUH, s motorem TOMA. 1948.
Dvoumístný cvičný Zlín Z-281, OK-AUH, s motorem TOMA. 1948.
FOTO: První „stočtyřka“ v Olomouci byla OK-BID.
První „stočtyřka“ v Olomouci byla OK-BID. Na snímku Zd. Pospíšil na trati Olomouc-Šumperk.
FOTO: Čtyřsedadlový Fairchild Ranger, OK-ZEM, Hanáckého aeroklubu, 1948.
Čtyřsedadlový Fairchild Ranger, OK-ZEM, Hanáckého aeroklubu. Byl nastříkán modrou metalízou. 1948.
FOTO: Vlečný letoun K-65 „Čáp“, OK-BDX. Neředín 1959.
Vlečný letoun K-65 „Čáp“, OK-BDX. Neředín 1959.
FOTO: Vlečný letoun Morane-Saulnier MS-230, OK-QHF.
Vlečný letoun Morane-Saulnier MS-230, OK-QHF. Mechanici J. Mareš a M. Pohlídal při montáži nového motoru Jacobs.
FOTO: Noorduyn Norseman, OK-EOU, sloužil výsadkářům. 1958.
Noorduyn Norseman, OK-EOU, sloužil výsadkářům. 1958.
FOTO: Slavná olomoucká akrobatická trojka na Z-26. 1955.
Slavná olomoucká akrobatická trojka na Z-26. Zleva: Věnceslav Kadlčík, Miroslav Přikyl, Vojtěch Šálek. 1955.
FOTO: Akrobatická trojka na Z-126 při tréninku. 1956.
Akrobatická trojka na Z-126 při tréninku. Piloti Miroslav Přikyl, Vojtěch Šálek, Věnceslav Kadlčík. 1956.
FOTO: Z-126 OK-IGF přelet nad Alpami na trase Wien-Zurich, 1955.
Z-126 OK-IGF přelet nad Alpami na trase Wien-Zurich, 1955.
FOTO: Z-126 OK-IFG, OK-IGF, OK-IGE start akrobatické trojky na trénink, Olomouc-Holice 1955.
Z-126 OK-IFG, OK-IGF, OK-IGE start akrobatické trojky na trénink, Olomouc-Holice 1955.
FOTO: ener OK-IFG AK Olomouc na leteckém dni v Insbruku.
Z-126 Trener OK-IFG AK Olomouc na leteckém dni v Insbruku.
FOTO: Z-226A OK-KMA, pilot Věnceslav Kadlčík, Z-126 OK-IGF, pilot Miroslav Přikryl, Olomouc 1956.
Z-226A OK-KMA, pilot Věnceslav Kadlčík, Z-126 OK-IGF, pilot Miroslav Přikryl, Olomouc 1956.
FOTO: Z-126 Trener II OK-IGF, Z-226 Akrobat OK-KMA a OK-KMC, Krajský AK Olomouc 1956.
Z-126 Trener II OK-IGF, Z-226 Akrobat OK-KMA a OK-KMC, Krajský AK Olomouc 1956.
FOTO: Z-126 Trener OK-IGI na letišti Olomouc-Holice, u kabiny František Skacelík.
Z-126 Trener OK-IGI na letišti Olomouc-Holice, u kabiny František Skacelík.
FOTO: Z-126 OK-IGF nad letištěm Olomouc-Neředín 1958.
Z-126 OK-IGF, Krajský aeroklub Olomouc, nad letištěm Olomouc-Neředín 1958.
FOTO: Z-226 Acrobat OK-KMA, OK-KMB, OK-KMC, OK-MGK. Akrobatická čtyřka AK Olomouc
Z-226 Acrobat OK-KMA, OK-KMB, OK-KMC, OK-MGK. Akrobatická čtyřka AK Olomouc, piloti: Miroslav Přikryl, Miloslav Pohlidal, Jaroslav Poušal, František Skacelík.
FOTO: Z-226 T ještě bez imatrikulace jen OK-45 Olomouc Neředin.
Z-226 T ještě bez imatrikulace jen OK-45 Olomouc Neředin.
FOTO: Z-226 Akrobat OK-LLA v kabině Oldřich Kožušníček Olomouc 1958.
Z-226 Akrobat OK-LLA v kabině Oldřich Kožušníček Olomouc 1958.
FOTO: Z-226Acrobat OK-KMA a OK-KMC.
Z-226Acrobat OK-KMA a OK-KMC, Krajský aeroklub Olomouc, v kabině M.Přikryl.
FOTO: Akrobatická pětka na Z-126 na letišti „Tri duby“ u Zvolena dne 25. 8. 1957.
Akrobatická pětka Krajského aeroklubu Olomouc na Z-126 předvádí sestavu na leteckém dnu na letišti „Tri duby“ u Zvolena dne 25. 8. 1957. Piloti: Přikyl, Šálek, Kadlčík, Skácelík, Pohlídal.
FOTO: Slavná „Dívčí letka“ - akrobatická trojka Krajského aeroklubu Olomouc.
Slavná „Dívčí letka“ - akrobatická trojka Krajského aeroklubu Olomouc. Pilotky Jiřina Lockerová, Eva Krenčová a Marie Loskotová. Létaly na letounech Zlín Z-126. Léto 1957.
FOTO: Piloti akrobatické čtyřky Z-226A při předletové přípravě.
Piloti akrobatické čtyřky Z-226A při předletové přípravě. Zleva: M. Pohlídal, M.Přikryl, J. Šoupal, F. Skácelík. 1958.
FOTO: Akrobatická čtyřka na Z-226A.
Akrobatická čtyřka na Z-226A. Piloti M.Přikryl, F. Skácelík, J. Šoupal, M. Pohlídal. 1958.
FOTO:  letounem Z-226, OK-LLA.
František Skácelík v letu na zádech s letounem Z-226, OK-LLA.
FOTO: Žlutý krasavec Zlín Z-226A, OK-KMA, v Holici. 1957.
Žlutý krasavec Zlín Z-226A, OK-KMA, osedlaný Mílou Přikrylem. Broukání motoru Walter se mísilo s bučením krav ze statku v Holici. 1957.
FOTO: Olomoucká akrobatická devítka C-104 na leteckém dnu v Žilině v roce 1957.
Olomoucká akrobatická devítka C-104 na leteckém dnu v Žilině v roce 1957. Piloti seřazeni po rojích. Zleva: A. Filípek, A. Tobias, O. Svoboda, J. Bezděk, J. Potměšil, O. Kolařík; dole Z. Novák, J. Šoupal, J. Holoubek.
FOTO: Předletová příprava akrobatické čtyřky na JAK-11.
Předletová příprava akrobatické čtyřky na JAK-11. Zleva: F. Skácelík, M. Pohlídal, V. Kadlčík, J. Šoupal. 1960.
FOTO: Akrobatická čtyřka zahřívá motory před startem. 1960.
Akrobatická čtyřka zahřívá motory před startem. 1960.
FOTO: Akrobatická čtyřka v „boxu“. 1960.
Akrobatická čtyřka v „boxu“. 1960.
FOTO:  Piloti JAKů to „protáhli“  nad olomouckou radnicí. 4. 10. 1964.
Při návratu z přeletu Zábřeh u Opavy - Oloumouc to „protáhli“ piloti JAKů nad olomouckou radnicí. Na snímku OK-JIJ s M. Pohlídalem. 4. 10. 1964.
FOTO: Líbivý záběr letounu JAK-11, OK-IIH.
Líbivý záběr letounu JAK-11, OK-IIH. V kabině Věnceslav Kadlčík. 1957.
FOTO: Olda Kožušníček „kočíruje“ svou lásku, Sokola M-1-C, OK-DHI.
Olda Kožušníček „kočíruje“ svou lásku, Sokola M-1-C, OK-DHI.
FOTO: Třímístný Zlín 22 „Junák“, OK-CNC, Olomouc-Holice, 1957.
Třímístný Zlín 22 „Junák“, OK-CNC, byl „kočár“ mezi aeroplány. Byl nastříkán světle modrou metalízou. Olomouc-Holice, 1957.
FOTO: Výsadkový Aero C-3, OK-YDJ, 1956.
Výsadkový Aero C-3, OK-YDJ, za řízením Míla Přikryl, 1956.
FOTO: Aero C-3, OK-CLK  naložen výsadkáři na letišti Olomouc-Holice.
Největším letounem v aeroklubu byl Aero C-3 (Siebel Si-204D). Zde naložen výsadkáři roluje na start OK-CLK na letišti Olomouc-Holice. 1957.
FOTO: Mnoho let věrně sloužila v aeroklubu tato Aero-45, OK-EPC.
Mnoho let věrně sloužila v aeroklubu tato Aero-45, OK-EPC. Byla světle modrá, s tmavě modrými doplňky. Snímek z Vyškova.
FOTO: L-200 „Morava“, OK-PLA.
L-200 „Morava“, OK-PLA.
FOTO: etounu Zlín Z-42M, OK-JSF, na letišti Vyškov, 1982.
Údržba letounu Zlín Z-42M, OK-JSF, na letišti Vyškov, 1982.
FOTO: Akrobatický Zlín Z-526 AFS, OK-CXC, Vyškov 1984.
Akrobatický Zlín Z-526 AFS, OK-CXC, Vyškov 1984. Barvy: celý bílý s modrými pruhy.
FOTO: Vícelúčelový L-60S, OK-MTH, Vyškov 1985.
Vícelúčelový L-60S, OK-MTH, Vyškov 1985. Barvy: celý bílý se žlutými a červenými doplňky.
FOTO: Vrtulník Mi-1, OK-PVI, na soustředění v Křižanově.
Vrtulník Mi-1, OK-PVI, na soustředění v Křižanově.






© HAO, 2002-2015