Bezmotorové létání v Olomouci před 2. světovou válkou

Fotogalerie z historie Hanáckého aeroklubu


FOTO: Jan Hrbek ve větroni HLDZ-2 „Čáp“, 1931.
Jan Hrbek ve větroni HLDZ-2 „Čáp“ pred startem na Pohořanech u Olomouce. Neděle 25. ledna 1931.
FOTO: První škola bezmotorového létání v ČSR na Chomýži u Bystřice pod Hostýnem v roce 1931.
První škola bezmotorového létání v ČSR! Byla organizována plachtařským odborem Olomouc na terénu Chomýž u Bystřice pod Hostýnem 29.7 - 30.8.1931.
FOTO: Letadlový park školy bezmotorového létání na Chomýži v roce 1931.
Letadlový park školy bezmotorového létání na Chomýži v roce 1931.
FOTO: Jan Hrbek na kluzáku „Albatros“, srpen 1931.
Vedoucí prvního kurzu na Chomýži konstruktér Jan Hrbek na kluzáku „Albatros“, srpen 1931.
FOTO: Montáž větroně HLDZ-2 „Čáp“ na Chomýži, 1931
Montáž větroně HLDZ-2 „Čáp“ na Chomýži, 1931. První zleva Jan Hrbek, třetí Josef Engliš.
FOTO: Školní kluzák „Zögling“ PO Olomouc na terénu Chomýž. Srpen 1931.
Školní kluzák „Zögling“ PO Olomouc na terénu Chomýž. Srpen 1931.
FOTO: Jan Hrbek na kluzáku „Zögling“ po startu gumovým lanem. Chomýž, srpen 1931.
Jan Hrbek na kluzáku „Zögling“ po startu gumovým lanem. Chomýž, srpen 1931.
FOTO: Letadlový park plachtařského odboru a propagační letky Olomouc v r. 1932.
Letadlový park plachtařského odboru a propagační letky Olomouc v r. 1932.
FOTO: Druhý kurs bezmotorového létání v Olomouci v říjnu 1931.
Druhý kurs bezmotorového létání v Olomouci v říjnu 1931. Vedoucím byl Jan Hrbek.
FOTO: Třetí kurs bezmotorového létání v Olomouci v roce 1932.
Třetí kurs bezmotorového létání v Olomouci v roce 1932.
FOTO: Větroň Kassel 20 plachtařského odboru Olomouc. Letiště Neředín 1935.
Větroň Kassel 20 plachtařského odboru Olomouc. Letiště Neředín 1935.
FOTO: Větroň Kassel 26 „Dea“ na letišti Neředín, 1935.
Větroň Kassel 26 „Dea“ na letišti Neředín, 1935. V kabině Cyril Kudlička, stojící Metoděj Kluka.
FOTO: První vlečný letoun v ČSR, Letov Š-10 OK-ILL, Neředín, 1933.
První vlečný letoun v ČSR, Letov Š-10 OK-ILL na letiši Neředín v roce 1933. Vlečné zařízení je nad trupem.
FOTO: Větroň „Morava“ I v Olomouci v roce 1933.
Větroň „Morava“ I, konstrukce Jana Hrbka. První let v Olomouci v roce 1933.
FOTO: Slavnostní křest větroňě CH-2 „Duha“ I v Neředíně v roce 1936.
Slavnostní křest větroňě CH-2 „Duha“ I v Neředíně v roce 1936. Zleva ing. Chlup, Prachař, Sedláček, Andrová, Rubringerová.
FOTO: Větroň VSB-35, OK-OLOMOUC na letišti Neředín v roce 1937.
Větroň VSB-35, OK-OLOMOUC na letišti Neředín v roce 1937.
FOTO: CH-2 „Duha“ I na  Stráníku v červenci 1936.
Olomoucký větroň CH-2 „Duha“ I, konstrukce ing. J. Chlupa, na III. sletu plachtařů ČSR na Stráníku v červenci 1936.
FOTO: Ch-2 „Duha“ II OK-MARIO, Olomouc-Holice, jaro 1937
Větroň Ch-2 „Duha“ II OK-MARIO, letiště Olomouc-Holice, jaro 1937. Stojící zleva: O. Bureš, V. Kadlčík, F. Machek, O. Jermář. Sedící zleva: Z. Frühauf, F. Kimmel.
FOTO: Větroň Ch-2 „Duha“ II OK-MARIO, Olomouc-Holice, jaro 1937.
Větroň Ch-2 „Duha“ II OK-MARIO na letišti Olomouc-Holice, jaro 1937.
FOTO: EL-2M „Šedý vlk“ OK-DUŠAN, Olomouc-Holice, 10. 4. 1938.
Skupina předválečných plachtařů u dvoumístného větroně EL-2M „Šedý vlk“, OK-DUŠAN, na letišti Olomouc Holice, 10. 4. 1938.






© HAO, 2002-2015