I Ty se můžeš stát pilotem!

Informační schůzka pro zájemce o výcvik se koná 8.2.2025 ve 14:00 na letišti v Neředíně (sraz na parkovišti před Airbarem).

Co pro to musíte udělat?

Přihlásit se do výcviku pro získání licence SPL (bezmotorové kluzáky).

Jak se přihlásím?

Kontaktujte nás nebo rovnou přijďte na informační schůzku, která se koná 8.2.2025 ve 14:00 hod. na letišti v Neředíně (sraz na parkovišti před Airbarem).

Jak probíhá výcvik?

Po řádném přihlášení probíhá teoretická příprava formou přednášek. Na jaře je pak zahájen praktický výcvik, který vede k prvnímu sólo letu a úspěšnému složení pilotních zkoušek. Výcvik probíhá o víkendech.

Jaké jsou předpoklady?

  • Zdravotní způsobilost.
  • Časová flexibilita.
  • Ochota se učit.

Jaký druh létání Vám nabízíme?

Koho láká pohyb v prostoru a pohled na svět z výšky, kouzlo okamžiku, kdy krouží spolu s dravci ve stoupavém proudu, ať to zkusí. Možná navždy létání propadne. Co však takový adept musí splnit?

Nejprve se musí rozhodnout, na čem chce létat. Může létat na větroních, motorových kluzácích nebo přímo na motorovém spotovním letadle. Každý druh létání má svoje specifika a piloti na ten svůj druh létání nedají dopustit. Mnoho pilotů kombinuje jak motorové, tak bezmotorové létání. Většinou začali létat na větroních a teprve později, když jim to věk a finance dovolili, si doplnili pilotní průkaz o kvalifikaci motorového pilota. Přímo v Hanáckém aeroklubu je možno získat kvalifikaci pilota kluzáků a motorových kluzáků (pouze jako přeškolení pilotů kluzáků). Výcvik se provádí na nekomerční bázi a slouží k doplnění členské základny. Z toho vyplývá jeho nižší cena, ale také delší doba jeho trvání. Další výhodou výcviku prováděného v aeroklubu oproti komerčnímu výcviku je skutečnost, že po absolvování pilotních zkoušek má pilot zajištěné místo v aeroklubu a průběžně pokračuje v létání.

Na čem budu létat?

  • L-23 Super Blaník (výcvik)
  • VSO-10 Gradient
  • Grob G-102 Astir CS
  • L-13SE Vivat (TMG)